You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Fries landschap in Allingawier

Reinderourensma_allingawier3

In 1977 richtte Yde Schakel in Allingawier de stichting Aldfaers Erf op. Dit jaar is dat alweer 40 jaar geleden en daarom broeit er iets in het kleine Allingawier. Er wordt keihard gewerkt om in dit museumdorp aan de Aldfaers Erf route nieuwe impulsen te ontplooien. In 2018, als Leeuwarden (en geheel Friesland) de Culturele Hoofdstad van Europa is, wil het kleine Allingawier op de kaart staan als een authentiek, bezienswaardig, gastvrij fris Fries dorp.

reinderOurensma_allingawier2

Zo gaat er in het kleine kerkje aan de rand van het dorp nu al een bijzondere expositie van start. De eerste in een reeks wisselende exposities rond het thema ‘Fries landschap’, welke georganiseerd worden in nauwe samenwerking met galerie ZoFier te Workum. Vanaf zaterdag 15 april zijn het Friese Museumdorp Allingawier en deze expositie met werk van de Friese kunstenaars Klaas Werumeus Buning – Hendrik Elings – Reinder Ourensma – Jentsje Popma – Gerrit Wijngaarden voor het publiek toegankelijk.

ReinderOurensma_Allingawier4

6 Friese landschappen van Reinder Ourensma in Allingawier